Nytt försök!

2009-10-06 - 16:20:45

Ja då gör jag ett nytt försök med att blogga.

Vad har hänt sedan sis?! Jo jag har rest jorden runt med min Johan och flyttat ihop med min Johan i Uppsala. Varit på Korfu med mina systrar. Det har hänt en hel del me dandra ord men det var ju också ett bra tag sedan jag skrev sist.
Resan var helt underbar men gick så fort. Jag längtar redan efter nästa resa som vi inte har börjat planera än. Vi åkte i November förra året och kom hem i Maj detta året. 6 Månader ute på vår stora planet. Kan bara säga att vår planet är en fantastisk plats, helt otroligt underbar!

För ca 5v sedan flyttade jag Upp till Uppsala för att bo med min pojkvänn. Vi bor i en 2:a mitt i centrum.Ett andra hands kontrakt så just nu får vi bo till årsskiftet. Blir till att söka annat för säkerhets skull.
Än så länge har jag inget jobb och ha det ganska så tråkigt här. Men jag hoppas på att jag snart får ett jobb och kompisar så livet blir lite roligare. Uppsala är en jätte fin och mysig stad, trivs bra hittills.

Idag var jag på arbetsförmedlingen, inte till så stor hjäp. får inga bidrag alls och dom säger att det är väldit tufft att hitta jobb just nu. Tack, de viste jag redan! Men men bara att ta sig i kragen och söka allt som finns och inte finns. Ska söka till Stadium, intersport och Coop idag. Hoppas på något svar.
Jag har lite jobb på ett äldreboende inte alls långt från där jag bor men vet inte alls hur mycket det blir. Dom ringer när det behövs helt enkelt. Men lite klirr in på kontot.

Igår blev et lite Ikea. Jag och Johan behöver en hel del till lägenheten. Det blev lite hyllor, köks tillbehör, ljus och annat smått och gott. Vi åkte också förbi Plantagen fär vi köpt elite blommor. Glömde dock köpa krukor till två av dom.
Så nu håller vi på att måla en träfärgad hylla svart som vi ska ha i badrummet. Kommer bli så tjusigt. Hoppas att vi hinner klart tills imorgon när Johans familj kommer på födelsedags fika.
Jo et är jag som fyller år. Hela 28år. Det är int klokt vad gammal man har blivit. Känner mig som 20år inte en dag äldre. Är så mycket jag fortfarande vill göra och se. Men vem har sagt att man inte kan göra det vid 28? Känns bara lite sent, lite stressad.

Nä nu måste jag hinna med lite saker här hemma. Ska jobba inatt 20:45-07:00 på äldreboendet. Ska hinna vila en stund också.




Nyår på Fiji -08/-09

Postat av: Linnéa

Vad roligt att du kommit igång igen! Tråkigt att höra om AF men jag håller tummarna att det löser sig snart.. Det är ju inte alltför roligt att gå hemma, speciellt inte om man inte får några pengar..

2009-10-06 - 17:05:58
URL: http://thisisnea.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh vad kul! HIhi! Nee AF SUGER! dom kan inte hjälpa med något :S Du borde få jobb där på nån av dom affärerna tkr jag, du har ett säljaransikte och är så vacker! :D GRATTISSSSS!!!!!! Jag slka ringa senare idag och sjunga för dej!! :D PUSSSSSSSSSS

2009-10-07 - 10:46:39
URL: http://annanorlin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Grattis gumman på din födelsedag, hoppas att du mår bra och att ni trivs i er nya lägenhet! Vi ringer dig!

2009-10-07 - 15:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0